11.09.12 - before I die

jakiś czas temu wpadłam na pomysł, żeby stworzyć sobie listę rzeczy, które chciałabym zrobić w życiu. niektóre z nich są dziecinnie proste, inne wymagają poświęceń i wielu, wielu dni. na pewno często będę zaglądała do tego posta i uzupełniała jego zawartość o nowe wyzwania, a także odznaczała te, które udało mi się wykonać. 


aktualizacje:
19-11-12 - postanowiłam bardziej posegregować moje marzenia, niektóre sprecyzować a inne dodać

PODRÓŻE

1. wyruszyć gdzieś stopem (minimum na tydzień)
2. co najmniej 5-dniowy rejs statkiem
3. pojechać do Afryki jako wolontariuszka
4. uczyć dzieci w Chinach angielskiego
5. Chiny - przejść się po Wielkim Murze
6. Indie - poklepać świętą krowę
7. Anglia - Londyn - spędzić niezapomnianego sylwestra
8. Anglia - Bath - 2 godziny w Bath Spa
9. Austria - Salzburg - zrobić niesamowite zdjęcie twierdzy (zamku)
10. Czechy - Praga  - wypić przepyszną kawę w jednej ze słodziutkich kawiarni
11. Australia - surfować!


FOTOGRAFIA

1. mieć wystawę fotograficzną
2. sfotografować 44 zachody Słońca
3. sfotografować 44 wschody Słońca
4. uchwycić na zdjęciu piorun podczas burzy
5. wygrać coś w konkursie fotograficznym
6. opublikować jakieś zdjęcie w gazecie


JĘZYKI

1. obejrzeć w oryginale wszystkie bajki Walta Disneya do 2010 roku (2/115)
2. opanować biegle 3 języki
3. przeczytać 100 książek po angielsku (5/100)
4. przeczytać wszystkie tomy harrego pottera w oryginale (1/7)
5. zdać pozytywnie egzamin językowy

INNE

1. nauczyć się jeździć na deskorolce
2. surfować
3. wytresować psa
4. mieć 100 000 wejść na blogu
5. pojechać na oklep konno w teren
6. zrobić tatuaż, który będzie mi coś przypominał
7. napisać książkę i zadedykować ją najbliższym
8. zaprojektować i uszyć wymarzoną suknię
9. napisać tekst piosenki i ułożyć do niej muzykę

10 komentarzy:

  1. "wyruszyć gdzieś stopem - minimum na tydzień" - możemy coś razem zorganizować ;D
    ale fajna lista !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, zawsze lepiej jest wyruszyć w dwójkę! jeżeli tylko wszystkie okoliczności będą sprzyjać, to jestem na tak! :>

      Usuń
    2. Hahah, to ja też się do Was doczepię chętnie :)

      Usuń
  2. Bardzo kreatywna lista :) też muszę pomyśleć nad czymś takim ;>

    OdpowiedzUsuń
  3. to co, wspólna wyprawa stopem? w dwójkę zawsze raźniej ;D dziękuję bardzo! melduję, że część nosa wygojona, nie będzie tragedii :-D

    OdpowiedzUsuń
  4. hehe widze ze podzielamy pasje :) ja kiedys jak bylam mlodsza uwielbialam pisac i tak samo tez uwielbialam pisac wyoracowania na polski czy eseje, czesto wiec wtedy budzilam sie w nocy czy juz przed zasnieciem wychodzilam z lozka zeby zapisac jakies zdanie czy mysl. pasja to najwazniejsze! jak robisz cos z pasja to i pieniadze sie za to znajda - przykladow mam juz kilka. Ale oczywiscie nie mozna skupic sie np na malowaniu obrazow i czekac aaz kasa sama przyjdzie, niestety to by byla bajka zeby moc robic co sie kocha i jeszcze pieanidze za to miec.

    A co do e-bookow to ja mam takie zdanie ze mimo tego ze wiem ze jest to pozyteczne, tansze i w ogole to nic nie zastapi mi prawdziwej ksiazki ktora moge poczuc w rekach, powachac, zobaczyc jej okladne, pozaznaczac sobie cytaty, wrocic do niej, zostawic jakas zakladke itd ksiazka sama w sobie materialnie ma duze znaczenie

    p.s. ja na wyprawe stopem tez sie melduje - jestem blisko jak cos ;p
    p.s.2 super lista ja tez chce sobie taka zrobic a;le ciagle czasu brak. Z ytym ze ja bym ja opraciwila i zapsiala na specjalnym zeszycie zeby moc ja ciagle miec :)
    p.s.3 nauczenie sie 3 jezykow biegle tez jest moim marzeniem/celem/ zalozeniem

    OdpowiedzUsuń
  5. Im więcej rzeczy chcesz w życiu zrobić, tym mniej masz na to czasu, a im mniej masz czasu, tym więcej pozytywnych myśli, z kolei im więcej pozytywnych myśli, tym więcej udanego życia. Powodzenia w wykonywaniu życiowych "zadań", wytrwałości i szczęścia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna rzecz, z czasem dojdzie więcej pomysłów - ja łącznie z rozwojem osobistym (duchowym, zdrowotnym i fizycznym) mam juz ponad 100 celi do zrealizowania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetna lista! ja swoją mam w głowie "muszę to kiedyś zrobić" i to też i to i tamto, ciągle coś do niej dodaję, czasami szczęśliwie realizuję, a czasami spełniam marzenia z dzieciństwa ;] (do średnio realnych należy wizyta w Kosmosie)

    ja kilka lat temu zainspirowana blogiem Pani Ewy Kamili stwierdziłam, że chcę uczyć dzieci angielskiego w Azji! w Azji, bo na mojej liście Indonezja i Japonia są wyżej od Chin, no poza Hong Kongiem, który muszę koniecznie odwiedzić ;p

    a o rejsie statkiem już chyba kiedyś pisałam... zatrudnić się na wycieczkowcu i przez rok przepłynąć dookoła świata!

    Harry Potter, haha 3,5/7 :D
    języki, do śmierci chcę posługiwać się komunikatywnie jeszcze trzema, damy radę!
    a na najbliższy czas poza podróżami - nauczyć się jeździć na snowboardzie (odliczanie!) i skok ze spadochronu :))!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajnie jest mieć taką listę rzeczy do zrobienia, a jej stopniowe wykreślanie to uświadamianie sobie jakim się jest szczęściarzem :D a też jeżeli jest ona u kogoś na blogu i taki ktoś w połowię ją wypełnił, jest to cudowna motywacja do działania!

      nieźle Ci idzie z Potterem :D powinnyśmy zrobić takiego taga na bloga "a Ty, ile już Pottera po angielsku przeczytałeś?" :D

      Usuń